Bataryayı asıl tüketen, Android uygulamalarının kendisi değil, reklamlar ve kullanıcı istatistikleri

Android kullanıcılarının ilgisini çekeceğini düşündüğümüz, oldukça bir enteresan bir araştırma, platform uygulamalarının batarya tüketiminde en büyük rolü uygulama içi reklamların ve kullanıcı istatistiklerinin oynadığını ortaya koydu.

Purdue Üniversitesinde görevli Abhinav Pathak isimli bir akademisyenin liderliğinde yürütülen çalışmada, biri Microsoft Araştırma Departmanında görevli toplam 3 kişiden oluşan araştırma ekibi,  EProf isimli bir güç tüketimi ölçme uygulaması geliştirerek, Android uygulamalarında batarya kullanımı kriterlerini mercek altına almış.

Uygulama dahilindeki her iş parçasını münferit biçimde değerlendiren bu yazılım böylece bu parçaların bataryaya ne oranda yük bindirdiğini de ayrı ayrı ölçme imkanı sağlamış ekibe.

Bataryayı asıl tüketen, Android uygulamalarının kendisi değil, reklamlar ve kullanıcı istatistikleri Android

Android 2.3 yüklü bir Nexus One üzerinde Angry Birds, FreeChess, Mapquest, New York Times uygulaması ve Android’in varsayılan tarayıcısının bulunduğu toplam 5 Android uygulamasını test eden ekip, uygulamalarda batarya tüketiminin en büyük sorumlusunun uygulama içi reklamlar ve kullanıcı takip işlemleri olduğunu ortaya koymuş.

Şöyle ki, testlere göre batarya tüketimin %75’e varan oranda devasa bir kısmı sadece bu yan iş parçacıkları yüzünden gerçekleşmekte.

Örneğin Angry Birds oyununun tek bir bölümünde oyundan kaynaklanan batarya tüketimi sadece %30 ile sınırlı kalırken, %70’lik kısmı ise kullanıcı verilerinin yüklenmesi, yer bilgisi tespiti ve reklamların indirilip, gösterilmesi gibi işlemler neticesinde tüketilmiş.

Kullanıcı bilgisi ve yer tespitinin pil tüketimine etkisi sadece bir defalığına mahsus olsa da, reklamlar her bir bölümde tekrarlandığı için sürekli biçimde tüketime etki ettiği de vurgulananlar arasında.

Keza FreeChess oyununda da benzer bir tablo karşılaşan ekip, tüketimin %70’inin reklam ilintili işlemlerden kaynaklandığını ortaya koyarken, Android’in varsayılan tarayıcısı veya New York Times uygulamalarında da, geri planda yürütülen kullanıcının yerini tespit etmeye yönelik  takip işleminin bataryaya etkisinin %15 dolayında seyrettiğini belirtiyor.

Bataryayı asıl tüketen, Android uygulamalarının kendisi değil, reklamlar ve kullanıcı istatistikleri ScreenShot00116

Pathak konuya ilişkin açıklamasında, amaçlarının uygulama geliştiricileri veya reklam ajanslarını hedef göstermek olmadığının altını çizerken, sadece daha batarya dostu reklamlar geliştirilebileceğini ve halihazırdaki kodlamaların bu açıdan yetersizliğini belirtmek olduğunu ifade ediyor.

Son olarak ekibin testlerde kullandığı EProf uygulamasını yakında açık kaynaklı bir biçimde ve ücretsiz olarak yayımlayacaklarını da belirttiklerini söyleyelim.

Keza Windows Phone platformuna uyumlu versiyonu için de halihazırda Microsoft Araştırma ekibi ile ortaklaşa çalışmalar yürütüyorlarmış.

Araştırmaya buradan erişebilirsiniz.

 

Please follow and like us:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

one + 16 =